ساخت جکوزی و تجهیزات آب بندی

هزینه و قیمت ساخت جکوزی، تعمیرات جکوزی، مواد شیمیایی آب بندی، تجهیزات جکوزی، چسب کاشی، چسب آب بندی جکوزی

ساخت جکوزی و نصب تجهیزات آبی

ساخت جکوزی تصمیمی ساده برای یک ساختمان مسکونی و یا حتی مجموعه ورزشی نخواهد بود. اگر قصد ساخت جکوزی دارید و یا اینکه درباره آن مردد هستید، خواندن این متن به شما توصیه می شود. در این متن به تجهیزات مورد نیاز برای ساخت جکوزی و مزایای این کار خواهیم پرداخت. ساخت جکوزی در داخل خانه شاید گزینه ای چندان متداول نباشد و عموماً استخرها و مجموعه های ورزشی اقدام به ساخت جکوزی کنند. با این حال، علیرغم باور عموم مبنی بر اینکه ساخت جکوزی بسیار هزینه بر بوده و استفاده از آن در محیط های خانگی غیرممکن است، باید بیان کرد که این‌کار اگرچه کم هزینه نیست، ولی هزینه ساخت جکوزی آنقدر زیاد نخواهد بود که در برابر مزایای مختلفی که برای شما به همراه می آورد مقرون به صرفه نباشد. به همین منظور، در ادامه این متن به برخی از مزایایی اشاره خواهیم کرد که با ساخت جکوزی قادر خواهید بود همه روزه و به راحتی از آن ها بهره ببرید.

ساخت جکوزی دشوار نیست!

ساخت جکوزی در داخل خانه آسان تر از آن است که تصور می کنید. در واقع تنها محدودیت شما برای این کار داشتن فضای کافی است. فرقی نمی کند در یک خانه ویلایی و یا در یک آپارتمان زندگی می کنید، چراکه ساخت جکوزی تنها چند متر مربع از فضای ساختمان شما را اشغال خواهد کرد. البته طبعاً اگر در یک خانه مستقل، ویلایی و حیاط‌دار سکونت داشته باشید، انتخاب های بیشتر و آزادی عمل بیشتری پیش رو خواهید داشت. در صورت مهیا بودن فضای کافی، تنها کافیست با یکی از شرکت های متخصص در زمینه این کار مشورت کرده و از آن ها بخواهید تا جکوزی مورد نظر را در ساختمان شما بسازند.

برای ساخت جکوزی به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

تجهیزات مورد نیاز برای ساخت جکوزی، و همچنین مقدار هزینه‌ای که باید برای آن ها بپردازید بسته به سلیقه، نوع انتخاب اندازة جکوزی مورد نظر متفاوت خواهد بود. به عبارت دیگر، تجهیزات مورد نیاز برای ساخت جکوزی در داخل خانه با تجهیزات مورد نیاز برای ساخت جکوزی در داخل یک استخر متفاوت خواهد بود.

تجهیزات جکوزی و چسب آب بندی

به صورت کلی، اگر قصد ساخت جکوزی در داخل منزل مسکونی خود را دارید، حداقل به این تجهیزات احتیاج خواهید داشت.

  • پمپ با سرعت متغیر: برای پرتاب پرفشار آب داغ جهت ماساژ بدن
  • پمپ سرعت ثابت: جهت ورود آب داغ جدید و خروج آب
  • دستگاه های پاک کننده سطوح استخر: جهت تمیز کردن سطح جکوزی و رعایت مسائل بهداشتی
  • فیلترهای آب: عملکرد فیلترهای آب ساده است. آب از میان ها عبور می کند و هرگونه ذرات اضافی را از آب جدا می کند تا آب پاکیزه و تمیز وارد جکوزی شود. این ذرات ممکن است حتی روغن و یا چرک سطح بدن باشند.
  • پمپ گرمایی:‌ برای داغ کردن آب جکوزی.
  • لوله و اتصالات مرتبط
  • مواد آب بندی بتن
  • چسب کاشی و مواد شیمیایی آب بندی

بهبود کیفیت زندگی با ساخت جکوزی

با ساخت یک جکوزی در داخل ساختمان و یا محل زندگی خود، در واقع این امکان را خواهید داشت که راحت‌تر از قبل و سریعاً به آن دسترسی داشته باشید. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از جکوزی، بهبود سلامت قلبی و عروقی است. تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن بدن در آب (تا گردن)، باعث تمرین و ورزش قلب خواهد شد. این امر بدین خاطر است که آب فشار اضافی به بدن شما وارد خواهد کرد و سیستم قلب مجبور خواهد بود با قدرت بیشتری عمل پمپاژ آب را انجام دهد. به عبارت دیگر، وقتی در داخل آب هستید قلب شما باید سخت تر کار کند و همین امر باعث خواهد شد تا سالم تر بمانید. در میان دیگر مزایای ساخت جکوزی در محل زندگی و استفاده مداوم از آن، می توان به بهبود کیفیت خواب شما اشاره کرد. استفاده از آب گرم آرامش شما را بیشتر خواهد کرد و بنابراین خواب بهتری نیز خواهید داشت. توضیح این امر ساده خواهد بود. وقتی مضطرب هستید و بدن خود را وارد آب گرم می کنید، دمای بدن افزایش پیدا می کند و این امر باعث آرامش ماهیچه ها خواهد شد. با افزایش دمای بدن و ماهیچه ها، در واقع علاوه بر احساس آرامش پیدا کردن،‌ خسته تر نیز خواهید شد و بنابراین خواب بهتری نیز خواهید داشت. با این حال، فکر ساخت جکوزی برای خوابیدن در آن را از ذهن خود بیرون کنید! این ایده بسیار خطرناک است. در میان سایر مزایا ساخت جکوزی و استفاده متداول از آن می توان به بهبود بیماری های پوستی، بهبود دیابت، کاهش استرس، کاهش سردرد، افزایش اعتماد به نفس، کاهش وزن و یا حتی کاهش فشار خون بالا نیز اشاره کرد.

به اشتراک گذاری این صفحه در شبکه‌های اجتماعی