ساخت استخر و هزینه طراحی و اجرا پروژه

ساخت استخر و هزینه های جانبی ساخت، قیمت ساخت استخر، آب بندی و بتن ریزی استخر

ساخت استخر و هزینه های جانبی پروژه

ساخت استخر تصمیمی دشوار، چالش برانگیز و البته پر هزینه خواهد بود. بنابراین، قبل از اجرای چنین کاری، باید تمام جوانب را با دقت در نظر گرفته و سپس اقدام کنید. در ادامه این متن به معرفی برخی از نکاتی خواهیم پرداخت که توجه به آن ها هنگام طراحی و یا ساخت استخر ضروری است. ساخت استخر در داخل باغ و یا ویلا شخصی می تواند مزیت بسیار بزرگی به آن اضافه کند و سپری کردن تعطیلات و روزهای گرم تابستان در آن را تبدیل به خاطراتی فراموش نشدنی کند. برخلاف بسیاری از تعمیرات ها و یا ساخت و سازهای خانگی که انجام آن ها شاید احتیاج به تخصص فنی بسیار بالا و یا ملاحظات اساسی نداشته باشد، ساخت استخر امری بسیار تخصصی است. در ادامه این متن قصد داریم برخی از مواردی که برای تصمیم گیری در مورد ساخت استخر باید در نظر داشته باشید را به شما معرفی کنیم.

هدف شما از ساخت استخر چیست؟

پس از تصمیم گیری در مورد هدف از ساخت استخر و نوع آن، نوبت آن است که مکان مناسبی برای ساخت آن انتخاب کنید. اگر ساختمان از پیش ساخته شده است، باید به نقشه های دقیق رجوع کنید و با در نظر گرفتن خطوط آب، برق، لوله های گاز و ... اقدام به ساخت استخر کنید. در این شرایط بهتر است با مهندس اولیه ساختمان نیز مشورت داشته باشید. در مورد مکان یابی ساخت استخر، به این نکات توجه کنید:

قرارگیری در معرض آفتاب: سعی کنید ساخت استخر را در منطقه ای انجام دهید که به اندازه کافی در معرض آفتاب قرار بگیرد تا آب آن گرم شود. در نظر داشته باشید تا جای ممکن استخر خود را در کنار درخت ها نسازید. چراکه درخت ممکن است مانع تابش آفتاب به استخر شده و یا اینکه برگ و شاخه های درخت به داخل استخر بیفتند.

قرارگیری در معرض باد: محل ساخت استخر نباید در معرض باد شدید باشد. این امر شرایط شنا کردن را دشوار خواهد ساخت. آب استخر سریع تر سرد خواهد شد و تبخیر آب نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین سعی کنید با کاشت گیاه و یا ایجاد حفاظ،‌ مانع از این امر شوید.

دسترسی: آیا دسترسی (ورود و خروج) به استخر آسان خواهد بود؟ فضای اضافی: آیا هنگام ساخت استخر فضای اضافی در کنار و یا نزدیکی آن در نظر گرفته اید؟ این فضا ممکن است برای نگهداری برخی تجهیزات مورد استفاده واقع شود.

هزینه ساخت استخر چقدر است؟

هزینه ساخت استخر به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. ممکن است قصد ساخت استخر با استفاده از آجر و سیمان داشته باشید، یا از سوی دیگر شاید بخواهید از مدل های فایبرگلاس از پیش ساخته شده استفاده کنید. استفاده از مدل های فایبرگلاس معمولاً هزینه کمتری دارد و انجام آن ها نیز آسان تر خواهد بود. ولی ساخت استخر با سیمان این مزیت را به همراه دارد که طراحی آن کاملاً بر اساس نظر و سلیقه خود شما خواهد بود. علاوه بر این، عوامل مختلف دیگری بر هزینه ساخت استخر تاثیرگذار خواهند بود. در این میان می توان به انواع پوشش، تجهیزات جانبی استخر، استفاده از سیستم گرمایشی، نور پردازی، نوع و تعداد پمپ های مورد استفاده، مواد شیمیایی مورد استفاده برای بهداشت آب، تجهیزات مورد استفاده برای تمیز نگاه داشتن آب اشاره کرد. یکی دیگر از هزینه های مرتبط با ساخت استخر، به امر نگهداری آن باز میگردد. مدل های سیمانی هر ۳ الی ۵ سال باید مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز تعمیر شوند. بنابراین، هزینه مربوط به تعمیرات سالانه را در نظر داشته باشید. ناگفته نماند استخر های ساخته شده با استفاده از فایبرگلاس طول عمر بیشتری داشته و گفته می شود حدود ۲۵ الی ۳۵ سال عمر خواهند کرد.

به اشتراک گذاری این صفحه در شبکه‌های اجتماعی