آب بندی استخر

هزینه و قیمت آب بندی، تجهیزات و لوازم استخر، تعمیرات و نگهداری، هزینه ساخت استخر، مواد شیمیایی و آب بندی ساختمان، مواد آب بندی استخر

آب بندی استاندارد استخر

آب بندی استخر باعث افزایش امنیت و محافظت بیشتر از استخر شما خواهد شد. آب بندی استخر اگر به دقت و کیفیت بالا و مناسبی انجام شود، قادر خواهد بود طول عمر سیمان را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. در استخرهای نوساز، آب بندی باید پس از خشک شدن سیمان ها انجام شود. همیشه نیز در نظر داشته باشید که آب بندی باید بتواند هوا و رطوبت را از خود عبور دهد.

آب بندی استخر یعنی چه؟

آب بندی استخر یکی از مهم ترین کارهایی است که به عنوان صاحب یک استخر باید انجام دهید. نشتی آب از استخر مشکل متداولی است که در بسیاری از استخرها اتفاق می افتد. ایجاد نشتی در استخر بنا به دلایل مختلفی مانند گذر زمان ممکن است رخ بدهد. عامل این نشتی ممکن است وجود نقص در آب بندی استخر شما باشد و یا اینکه حتی شکافی به عرض چند میلی متر منجر به ایجاد این نشتی شود. مکان یابی دقیق مکان نشتی و همچنین تعمیر آن فرآیند بسیار سخت و زمانگیری خواهد بود، چراکه موزاییک و یا سیمان باعث می شود که با چشم نتوان محل دقیق نشتی را تشخیص داد. راه حل های مختلفی برای حل این مشکل پیشنهاد می شود،‌ولی همانطور که همیشه گفته میشود، پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین، بهتر است پیش از آنکه نشتی آب در استخر شما شکل بگیرد، اقدام به آب بندی استخر خود کنید.

چرا آب بندی استخر را باید جدی بگیریم؟

اگر یک استخر دارید و یا اینکه قصد ساخت استخر دارید، باید در نظر داشته باشید که نگهداری و مراقبت مناسب از آن امری بسیار ضروری و مهم است. عموم استخرها با استفاده از سیمان ساخته شده و جنس کف آن ها سیمانی است. این در حالی است که آب بندی استخر های سیمانی نه تنها مهم، بلکه امری ضروری است. آب بندی استخر های سیمانی اگر با دقت کافی و با استفاده از مواد باکیفیت و مناسب انجام شود، خیالتان برای چندین سال از بابت آن استخر راحت خواهد بود. آب بندی استخر را در واقع می توان با واکس و پولیش زدن خودرو و یا استفاده از کرم ضدآفتاب مقایسه کرد. البته جلوگیری از نشتی آب تنها مزیت آب بندی استخر نیست. آب بندی می تواند ظاهر استخر شما را بهبود ببخشد، از رنگ پریدگی و مات شدن آن توسط نور خورشید و همچنین از لکه شدن و آسیب رساندن مواد شیمیایی مختلف به استخر جلوگیری کند.

هنگام آب بندی استخر، معمولاً این کار محدود به کف و بدنة استخر نشده و جداره ها و لبه های بیرونی استخر را نیز آب بندی می کنند. این کار مزایای دیگری علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب نیز دارد. برای مثال می توان به کاهش لغزندگی سطح زمین اشاره کرد که تاثیر زیادی در کاهش بروز حوادث دارد. محافظت در برابر لکه یکی دیگر از مزایای آب بندی استخر است. این امر در مورد لبه های استخر نیز صدق می کند. در حقیقت، سطوح کناری استخر در معرض عوامل زیادی قرار دارند که ممکن است باعث ایجاد لکه شوند: کلر، نمک، مواد شیمیایی، چرک، کثیفی، کودهای شیمیایی و یا هرچیز دیگری. آب بندی دقیق و مناسب استخر باعث می شود این مواد نتوانند به داخل کاشی ها و یا سیمان نفوذ کرده و باعث ایجاد لکه شوند.

فرقی نمی کند که جنس استخر شما از چه نوع سیمان‌ای باشد، به هرحال بهتر است هر چند سال آب بندی استخر را مجدداً انجام دهید. آب بندی استخر عموماً رنگ و ظاهر آن را نیز بهبود خواهد بخشید. البته ناگفته نماند که از مواد مختلفی برای این کار می توانید استفاده کنید که هرکدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. ولی مجموعاً می توان بیان داشت که آب بندی استخر نه تنها به ظاهر استخر آسیبی نمی رساند، بلکه رنگ ها را تقویت کرده و آن را زیباتر نیز می سازد.

اگر در مناطق بسیار سردخیز زندگی می کنید، دلیل دیگری برای آب بندی استخر برای شما وجود خواهد داشت. آب بندی مانع آسیب دیدن استخر بر اثر یخ زدگی آب خواهد شد. این نوع آسیب زمانی وارد می شود که آب وارد جداره ها و درزهای موجود در سیمان می شود و سپس به خاطر سردی هوا یخ می زند. همانطور که می دانیم، یخ زدن آب باعث افزایش حجم آن خواهد شد. این افزایش حجم باید ایجاد شکاف و نشتی در داخل استخر خواهد شد. با آب بندی استخر در واقع یک لایه اضافه بین آب و سطح کف استخر قرار می گیرد که مانع از ارتباط مستقیم آن دو با یکدیگر و آسیب رسیدن به کف استخر می شود.

به اشتراک گذاری این صفحه در شبکه‌های اجتماعی