ساخت سونا و هزینه های سونای بخار

هزینه و قیمت ساخت سونا بخار، ساخت سونا، رطوبت گیر، چسب آب بندی، مواد شیمیایی و آب بندی سونا

ساخت سونا بخار و مواد آب بندی

ساخت سونای بخار احتیاج به دقت و تجربه بسیار بالایی دارد و به همین خاطر توصیه می کنیم که اگر قصد ساخت سونای بخار دارید، آن را به یک شرکت متخصص بسپارید. برای ساخت سونای بخار باید به عوامل ریز و درشت متعددی توجه کرد که هرکدام در کیفیت سونا شما تاثیرگذار خواهند بود. در این متن به معرفی این عوامل خواهیم پرداخت.

هنگام ساخت سونای بخار به این موارد دقت کنید

ساخت سونای بخار باید توسط شرکت و یا مجموعه ای با تجربه و حرفه ای انجام شود. به عنوان صاحب پروژة ساخت سونای بخار،‌ حتماً ترجیح می دهید که در ساخت سونای بخار شما از بهترین اجناس و بهترین و مفیدترین طراحی بهره گرفته شود تا نتیجة نهایی نیز کاملاً باب میل شما باشد. به همین خاطر است که توصیه می کنیم این کار را به شرکتی معتبر بسپارید؛ شرکتی که تجربه ساخت صدها سونا خشک و بخار را در کارنامه داشته باشد و به خوبی با اصول و نکات ریز آن آشنا باشد. این تجربه و سابقه باعث می شود راحت تر بتوان به آن ها اعتماد کرد و نتیجة کار نیز عموماً مطلوب خواهد بود. ساخت سونای بخار باید در ابتدا با بررسی دقیق و طراحی تمام مراحل انجام شود. این مرحله از کار فرآیندی جدا از ساخت و سازهای ساختمانی است و به ایده و طراحی باز میگردد. شاید بتوان ادعا کرد که مهم ترین مزیت همکاری با شرکتی معتبر برای ساخت سونای بخار در همین مرحله متوجه شما خواهد شد. در حقیقت، ساخت سونای بخار با کیفیت مستلزم رعایت نکات زیر و درشت متعددی است. در ادامه این متن به معرفی برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

محفوظ بودن

یکی از اولین دغدغه ها در مراحل ساخت سونای بخار تصمیم گیری در مورد سطح زمین است. اجناس و مواد به کار رفته برای زمین باید به شکلی باشند تا بخار را جذب نکنند، چراکه اگر بخار توسط سطح زمین جذب شود، کارآیی سونای بخار شما کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، جذب بخار توسط زمین بعد از مدتی به زمین نیز آسیب خواهد زد. سطحی که با دقت کاشی کاری شده باشد و بندکشی آن نیز با دقت انجام شده باشد می تواند انتخاب مفیدی برای ساخت سونای بخار باشد. علاوه بر این، از سطوح فایبرگلاس نیز می توانید استفاده کنید.

دیوار و سایر سطوح

دقیقاً‌ همانند کف زمین، برای ساخت دیوارها نیز باید دقت خرج دهید تا بخار هوا از جایی نشت نکرده و یا توسط سطوح دیوار جذب نشود. کاشی های آبکاری شده امکان نفوذ بخار را نخواهند داد و انتخابی مناسب خواهند بود. برای این کار از سنگ های سفت و پرتراکم نیز می توانید استفاده کنید. ساخت سونای بخار با استفاده از این سنگ ها زیبایی خاصی نیز به آن خواهد بخشید. استفاده از اجناس و مواد با کیفیت برای ساخت این دیوارها بسیار اهمیت دارد. چراکه این سطوح ممکن است پس از مدتی کارآیی خود را از دست داده و همانند روزهای اول مانع از نفوذ بخار نشوند. در نظر داشته باشید حتی برخی از اجناس ضد رطوبت نیز پس از مدتی کارآیی روزهای اول را نخواهند داشت. هنگام ساخت سونای بخار، تمامی این موارد را برای دوغاب دادن درزها نیز باید در نظر بگیرید. استفاده از مواد جدید و دوستدار محیط زیست توصیه نمی شود، چراکه طول عمر چندان بالایی ندارند و بعد از مدتی باعث نشت بخار می شوند. توصیه ما استفاده از سیمان و ملات سنتی برای این کار است.

ترموستات

در فرآیند ساخت سونای بخار، انتخاب موتور اصلی تولید کننده بخار در کنار ترموستات را می توان مهم ترین بخش ها دانست. معمولاً دستگاه تولید بخار همراه خود ترموستات نیز دارد و عملکرد آن بر همین اساس کنترل می شود. با این حال، اگر دستگاه همراه خود ترموستات ندارد، باید یک ترموستات نیز جداگانه تهیه کنید.

به اشتراک گذاری این صفحه در شبکه‌های اجتماعی